Fox News Made a Backroom Deal About The Election That Took Everyone By Surprise

Photo by Gage Skidmore on Flickr

Fox News is struggling to find its footing.

A chuck of viewers stopped watching the channel thinking the network turned on Donald Trump.

And now it came out that Fox News made a backroom deal about the election that took everyone by surprise.

As Great American Daily reports:

In 2017, FoxNews.com ran an article alleging a link between murdered Democratic National Committee Staffer Seth Rich and WikiLeaks.

The story claimed Rich was the source of the emails obtained by WikiLeaks from the Democratic National Committee.

Fox News later retracted the story, but primetime hosts like Sean Hannity and Lou Dobbs promoted the alleged link between Rich and WikiLeaks even after the Rich family asked them to stop.

The Rich family eventually filed a lawsuit against Fox News that was settled by Fox agreeing to pay the Rich family millions of dollars.

New York Times media columnist Ben Smith wrote about this case in his weekly column and claimed Fox rushed to settle and pay a small fortune to the Richs to keep Hannity and Dobbs from having to testify and be forced to answer embarrassing questions.

Smith also broke a scoop no one previously knew and that was as part of the settlement, Fox won the concession that no one could announce the deal until one month after the presidential election.

Smith wrote:

Fox’s decision to settle with the Rich family came just before its marquee hosts, Lou Dobbs and Sean Hannity, were set to be questioned under oath in the case, a potentially embarrassing moment. And Fox paid so much that the network didn’t have to apologize for the May 2017 story on FoxNews.com.

But there was one curious provision that Fox insisted on: The settlement had to be kept secret for a month — until after the Nov. 3 election. The exhausted plaintiffs agreed.

Smith sent Fox News a series of insulting and biased questions about why Fox insisted on keeping the settlement under wraps until after the election that Fox News declined to answer.

Fox News got this story wrong.

But in the Russian collusion hoax it was but one error in a sea of misinformation spread by CNN, MSNBC, The New York Times, the Washington Post, ABC, NBC and CBS.

These outlets all bombarded the American people with lies about President Trump and his campaign working with the Russian government to steal the 2016 election.

Fake news reporters injected these lies and falsehoods into the American political bloodstream because they were livid that Donald Trump defeated their candidate in the election.

So “reporters” willingly participated in a coup to try and bring down the President of the United States.

But since Trump and those largely tarnished by the media’s fake news campaign are public figures the libel laws protect so-called “news” organizations from lawsuits.

Fox News paid dearly for their incorrect story about Seth Rich.

Many Trump supporters believe the fake news outlets that also smeared the President should face some measure of accountability.